P7261208 PhiladelphiaAirportentweedechemodag17aug2011036

Stichting Lieve Lieke opgeheven

BARNEVELD- Ruim een jaar nadat Lieke Ploeg (8) overleed aan Neuroblastoom kinderkanker is de Stichting Lieve Lieke die speciaal voor haar in het leven werd geroepen opgeheven. In januari 2011 namen familie en vrienden het initiatief tot het oprichten van deze Stichting toen duidelijk werd dat Lieke voor behandeling naar Amerika zou moeten, maar de verzekering de bijkomende kosten niet dekte. Niet alleen heel Barneveld, maar vanuit heel Nederland werd gul gegeven en geholpen. Helaas openbaarde de ziekte zich in Amerika opnieuw en kon Lieke deze strijd niet winnen. Zoals in de statuten vastgelegd zou het overgebleven geld ten goede komen aan aan kinderkanker gerelateerde doelen. Nu de Stichting Lieve Lieke officieel is opgeheven en alle formaliteiten zijn afgerond, is het overgebleven geld verdeeld onder de volgende doelen; Stichting Regenboogboom, Stichting Steun Emma t.b.v. Kunstatelier Klarien, Stichting Kunstwens, Villa Pardoes, Villa Joep, Vereniging Ouders, Kinderen en Kanker, Doe een wens, Opkikker, Haarwens, Clinic Clowns, Ambulancewens, Dolf Tekenen AMC, Post voor Kanjers, Gaandeweg en Kika. De ouders van Lieke hebben het bestuur verzocht om doelen te steunen die Lieke tot steun zijn geweest. Het bestuur heeft deze wens meegenomen bij het verdelen van de gelden. Tenslotte nogmaals hartelijk dank aan allen die op welke wijze dan ook zich hebben ingezet om de familie Ploeg te steunen in deze moeilijke tijd. Het enorme meeleven van mensen dichtbij en ver weg was hartverwarmend.

item4a1a1
In Amerika In Amerika Archief Archief Contact Wie is Lieke? De Stichting Medische informatie Sponsors item4a1a