Update 9 april

Nog steeds hebben we geen duidelijkheid over het behandelplan. Hoewel nog niet alle uitslagen binnen zijn, hebben de onderzoeken al wel uitgewezen dat ook in Lieke’s rug neuroblastoom te vinden is. Iets wat we zelf al zwaar vermoedden gezien de enorme rugpijn die ze heeft.

We merken dat de verzorging van Lieke steeds meer van ons vergt. Ze kan echt niet zonder pijnmedicatie en we moeten dan ook ’s nachts de wekker zetten en regelmatig ons bed uit om de medicijnen tijdig in te laten nemen en zo pijn te kunnen onderdrukken. Dat maakt dat Lieke uiteraard slecht slaapt en vergt van ons allen veel energie. Ook de andere kinderen voelen de situatie haarfijn aan en vragen de nodige aandacht. Het valt dus allemaal zeker niet mee. Aan de ene kant willen we zo graag genieten van de tijd die we nog met elkaar hebben, maar aan de andere kant drukken de zorgen zo zwaar dat je soms echt de energie weer bij elkaar moet schrapen om weer een nieuwe dag aan te gaan.

Omdat we ons bewust zijn dat Lieke’s situatie in no time om kan slaan en ze nu gezien de omstandigheden nog ‘redelijk’ goed is, heeft Stichting Doe een Wens in allerijl van alles geregeld om een grote wens te vervullen. Komende week mag Lieke met dolfijnen zwemmen en daar heeft ze heel veel zin in. We gaan zelf proberen onze zorgen even achter te laten en te genieten van Lieke’s wens.