Hallo allemaal,

Even een kort bericht van ons, op dit moment gaat het redelijk met Lieke. Ze is stabiel en geniet van alle kleine momenten op een dag. Wel merk je dat ze snel moe is en als ze wat wil ondernemen dat we wel extra morfine moeten geven. Zo zijn we afgelopen zaterdag gezellig naar het strand geweest dat is wat Lieke nog erg graag wilde, maar voor ons ook een heel moeilijk moment. We hebben er echter zeker van genoten en daar gaat het om!

We leven met het uur zou je bijna roepen, want het kan maar zo omslaan. Dat weten wij ook echt wel het kan vandaag zeker een goede dag zijn en slecht eindigen, maar we maken er het mooiste en beste van voor Lieke. Het is hartverwarmend hoeveel post er steeds weer op de deurmat valt, echt geweldig. Ook zijn er zoveel mensen die er voor ons koken en dat is erg prettig omdat ik niet zou weten waar ik de tijd vandaan moet halen. We zijn zelf echt wel 24 uur per dag met onze kids en vooral met Lieke bezig en als ouders wil je de zorg echt niet uit handen geven. We hebben altijd alles zelf gedaan dus ook het laatste wat we voor haar kunnen doen, doen we het liefste zelf. Daar is de kinderthuiszorg het gelukkig ook wel mee eens, zij komen alleen ‘s avonds ongeveer twee uurtjes om ons met Lieke te helpen. Alleen laat onze eigenwijze Lieke dat mooi niet toe, het liefste wil ze dat mama even een spoedopleiding zou volgen en alles zelf zou kunnen, maar ja soms is het beter mama te blijven in plaats van zuster.

Verder hoopt Lieke nog mooie en gezellige dingen te kunnen doen zolang dat goed gaat. Zo wil ze nog heel graag even op school kijken en plantjes voor in de tuin kopen. Zolang Lieke haar lijfje het allemaal aankan plukken we die dagen heel graag!!!!

Verder willen we echt onze handen dicht knijpen dat we nog wat tijd met Lieke hebben. Het is zwaar te weten wat komen gaat en helaas hebben we moeten horen van een lotgenootje dat de ziekte zo agressief is dat het ook heel snel kan toeslaan. Onze gedachten zijn dan ook bij Bibi en haar familie, deze mensen hebben nu voor de tweede keer een kindje verloren aan deze wrede en agressieve neuroblastoom. Bibi je hebt het echt supergoed gedaan en wat fijn dat jullie nog een mooi moment hebben gehad!! Onze gedachten zijn vaak bij deze kanjers.

Heel veel liefs de familie Ploeg