Beste allemaal,

Het heeft even geduurd voor we weer een nieuw stukje op de site konden zetten. Vandaag 29 februari zijn wij in het AMC op de poli geweest, dit keer zonder Lieke. Bij ons laatste bezoek zagen de oncologen in dat de chemo op dit moment veel te zwaar is en te hard aan komt. Bij ons laatste bezoek hebben wij onze bezorgdheid aangegeven en de vraag gesteld of we niet een poosje rust kunnen inlassen voor Lieke zodat ze weer even helemaal kan bij komen.

Het is een moeilijke keus want chemo blijven geven voelt nu niet goed, maar ook het geen chemo geven voelt niet goed. Ofwel we weten eigenlijk even niet waar we goed aan doen! De oncologe van Lieke heeft samen met ons de keus gemaakt om voorlopig te kijken hoe het lichaam van Lieke het zonder chemo gaat doen.

Na de eerste reeks van de zware chemo’s in het AMC is Lieke 5 maanden schoon geweest (van febr 2011 tot augustus 2011) toen de neuroblastoom weer terug was in haar ruggenwervel (recidief) na 8 volgende chemo’s staan we nu op een punt dat Lieke in volle remissie is (remissie houdt in dat er nergens een spoor van actieve neuroblastoom te vinden is).

De komende tijd staan er veel onderzoeken gepland een MIBG-scan, een echo van de buik, bloedonderzoeken en ook moet elke 6 weken de port-a-cat doorgeflusht worden. Verder moeten we ook regelmatig het metabolendieet volgen om de urine te kunnen testen, maar in al die tijd er tussen hebben we even tijd om op adem te komen na al die hectiek. Al vanaf maart 2010 merkten we dat er iets mis was met Lieke. Nu zijn we twee jaar verder, 1 1/2 jaar na de reeks hele zware chemo’s en immunokuren in Amerika, weer aan de chemo, longontsteking, koorts, enzovoort het is nu even genoeg.

We zullen jullie op de hoogte houden van hopelijk ook de mooie en wat rustige momenten aankomende tijd. Ook de uitslagen zullen we gelijk melden, dus we blijven schrijven.

Lieke heeft vandaag weer veel kaarten meegekregen uit het AMC en daar was ze weer erg blij mee……...Bedankt!!! Dit steunt haar en ons enorm!

Veel liefs de Ploegjes