vakantiezeeland2010112

Hallo allemaal,

Het is al even geleden dat we iets op de site hebben gezet. We zijn deze week bezig met de tweede chemokuur in het amc. De start was wederom erg vervelend, we zouden eigenlijk om 10.00 uur starten, maar we konden uiteindelijk pas om 13.00 uur beginnen met de chemo en zo konden we om 16.00 uur weer aansluiten in de file.

De dosis van de chemokuur is nu hetzelfde als in Amerika, de vorige kuur bleek achteraf veel te laag. Lieke heeft nu toch wel meer last van de chemo. De vorige keer voelde Lieke zich na die lage chemo kiplekker en hoefde niets te laten. Gedurende de vakantie was ze voor haar doen dan ook heel actief. We hopen maar dat ze door deze chemokuur niet te veel gewicht verliest en ze het eten kan volhouden.

Lieke gaat nu elke dag eerst tot 11.00 uur naar school dan heeft ze haar werk gedaan en hoeft ze dat niet in het ziekenhuis te doen. We merken dat Lieke het prettig vindt dat school en ziekenhuis nu gescheiden zijn en dat ze een niet leuke dag toch een beetje leuk kan maken door in het ziekenhuis te schilderen en te knutselen. Verder is ze wel erg rustig en heeft ze alle energie hard nodig om weer van de chemo te herstellen. Vera komt elke dag even bij Lieke de dag bijkletsen over school en sport en als ze geen zin hebben om te praten, kijken ze een film of ze gaan op de Nintendo ds.

Zelf zijn we erg moe en hebben niet altijd de energie om nog een stukje voor de site te maken, maar we zullen proberen het regelmatig te doen! We zijn uiteraard ook erg druk met de andere drie kids. We maken we ons vooral om Naniek erg veel zorgen. Zij zit op dit moment echt niet lekker in haar vel en we hebben alle kostbare tijd voor ons gezin nu heel hard nodig.

De week van 7 november hebben we weer de belangrijke en spannende scans, een echo en urineonderzoek. Natuurlijk houden we jullie daarvan op de hoogte en we hopen dan ook dat alles gewoon kan doorgaan voor de volgende twee chemokuren.

Heel veel liefs de ploegjes.