Beste allemaal,

We zijn vrijdag 21 januari vanuit AMC Amsterdam naar GV in Ede gegaan, omdat Lieke toch een nachtje ter observatie moest blijven. De koorts komt en gaat, omdat ze bang zijn voor een infectie moest Lieke een nachtje blijven in het ziekenhuis. Lieke was er erg boos om en wilde eigenlijk naar huis. Na een chemoweek is ze zo moe en dan moet je weer in zo’n stom ziekenhuis slapen. Vanmorgen zaterdag 22 januari hebben ze weer bloed afgenomen en was de waarde die weer dalen moest juist gestegen dus vanuit de kinderartsen kwam toch echt de uitspraak dat we wederom hier vannacht moesten blijven. Lieke is er erg verdrietig door en had haar hoop op vandaag naar huis gezet dus een flinke tegenvaller is dat. Ook heeft Lieke nu een kinderfeestje gemist en ook dat vond ze heel erg. Ze had er nu juist zo’n zin in en dat heeft ze niet snel. Ze vindt dingen als feestjes snel te vermoeiend of te druk of het is weer haar onzekerheid over haar haartjes die het niet leuk maken voor haar. Nu had ze er wel zin in en kon ze niet.

Nu gaan ze zondag weer de waarden in het bloed bekijken en hopen we wel naar huis te kunnen. Het is voor Lieke al weer genoeg geweest en we krijgen ook het probleem dat de port-a-cat naald vervangen moet worden als we tot maandag moeten blijven, want in Ede wil Lieke de naalden echt niet hebben. Die zitten anders dan ze gewend is en die wil ze echt niet, omdat ze zo vervelend zitten. Als er weer nieuws is doen we ons best deze op de site te zetten.

Groetjes van De Ploegjes.

Naschrift namens de Stichting;

Ondanks nog steeds hoge koorts mocht Lieke zondagmiddag na overleg tussen Ede en het AMC met een antibioticakuur naar huis toe. Uit voorzorg blijft het lijntje met het ziekenhuis wel heel kort. We hopen van harte komende week positieve berichten te kunnen plaatsen.