Beste allemaal,

Hier weer even een berichtje over ons. Lieke heeft woensdag 18 januari een leuke dag gehad zonder te spugen. Door een studiedag op school kon haar zusje Naniek mee naar het AMC, daar hebben ze samen een poosje geknutseld met Rebecca (de pedagoog van Lieke). Ze kregen te horen waarom Lieke nu nog steeds chemo moet hebben en waarom ze dus geregeld nog naar het AMC toe moet. Dat was wel even goed voor Lieke, want ook zij snapt er soms niets meer van en dat is ook wel passend bij de leeftijd, het is voor ons al verwarrend genoeg.

We waren lekker vroeg thuis en Lieke was een beetje koud dus wilde ze lekker haar bedje in. Nog geen twee uur later was Lieke nog niet opgewarmd en voelde zich niet fit. Voelend aan het hoofdje van Lieke wist ik dat ze koorts had en die liep hard op. Ze zat al snel op 40.9 en daar na daalde het naar een 40.4 dus we hebben het AMC gebeld en moesten maar even langs in het ziekenhuid in Ede. Na daar drie uur gezeten te hebben en geen meter opgeschoten te zijn, mochten we weer naar huis. Dus morgen maar weer even afwachten. In ieder geval worden we morgen donderdag 19 januari gewoon op f8noord verwacht!

Het is en blijft een moeilijke ziekte het is onvoorspelbaar en bij elk kindje doet het neuroblastoom zijn eigen ding, bij de een gaat het goed en bij de ander blijft het gewoon door gaan met zijn verwoesting. Elke neuroblastoom is anders en er is er niet een dezelfde! We hebben al veel kinderen op f8noord leren kennen en dat maakt het ook wel moeilijk, want je kunt niet alles meer loslaten elk kindje krijgt een plek in je hart, want je weet wel wat ze moeten doorstaan. Al zijn sommige kids helaas niet meer bij ons en gaat het met anderen heel goed!

We leven dan ook heel erg mee met al die kleine mensen; nu zijn het vooral Puck, Bibi, Tom en Kay allemaal uit het AMC en Rozan die veel in ons hoofd zitten en waar we in gedachten veel aan denken en waar je niet altijd weet wat je zeggen moet. Je weet dat ze het nu heel zwaar hebben! Dat maakt het heel dubbel, verder weten we ook van Lois en Noa en nog een paar anderen dat het goed met ze gaat. Ze hebben vast hun moeilijke dingen waar ze tegenaan lopen nu komt bij deze kids ook het verwerken van veel ellende en dat is ook een moeilijk proces. Je weet vaak zelf ook de antwoorden niet, maar ook aan hen denken we veel en hopen dat het ze goed mag blijven gaan. Verder weten we van het volgen van de neuroblastoom kids echt wel meer namen en vaak denk je STOPT HET DAN NOOIT!!!!!!

Heel veel liefs de Ploegjes