Beste allemaal,

Hier in huize Ploeg zijn we erg druk om Lieke te motiveren te eten en te proeven en dat gaat de goede kant op. Lieke krijgt nog wel volledige sonde voeding en als Lieke dunne ontlasting heeft, krijgt ze ORS via de sonde.

Lieke wil absoluut niet naar school zolang ze een sonde heeft! "Ik ga niet met een slangetje in m’n neus naar school”, zegt Lieke. “Dan kijken ze allemaal naar mij en dat doe ik niet”. Tja soms moet je maar toegeven, het is ook niet leuk als je bekeken wordt om zoiets stoms, dus blijft ze thuis en hopen we in ieder geval dat ze wel mee kan naar de kerstviering van school zonder haar slangetje! Hoewel we die belofte nog niet kunnen maken, aangezien Lieke nog steeds minder dan 17 kilo weegt en dat is toch echt te weinig om de sonde snel weg te kunnen halen.

We hebben nu een spannende week voor de boeg Lieke’s controleonderzoeken staan weer voor de deur. Eerst gaan we weer urine sparen met een metabool dieet Lieke mag dan alleen water en melk en qua eten brood met wat boter en suiker en ‘s avonds pannenkoeken met suiker en yoghurt met suiker verder dus niets, want op dit moment lust Lieke geen kaas. En normale voeding kan dezelfde stof bevatten als waar ze in de urine naar zoeken. Gelukkig hoeft Lieke dit maar 24 uur te doen.

Woensdag krijgt Lieke een echo van haar buik en de injectie van de MIBG en dan donderdag de MIBG-scan en de ct-scan. We hopen donderdag op een snelle uitslag te krijgen van de oncoloog!

Groeten van Lieke en familie