vakantiezeeland2010112

Hallo allemaal,

Het is me het weekje wel....... Lieke is erg moe en misselijk van de chemo. Ze is verdrietig dat het deze keer tegenvalt en door het spugen heeft ze last van haar keel en spierpijn, maar ze is wel erg flink!!! Elke morgen gaat ze trouw met Vera naar school tot 11.00 uur en daarna weer vol goede moed naar het AMC.

Vandaag (woensdag 16 november) heeft Lieke een onderzoek voor haar ogen gehad, omdat zij klaagde over vlekjes zien, de artsen wilden daarom uitsluiten dat dit gevolgen had voor het zicht van Lieke. Er is daarom uitgebreid onderzoek gedaan door een oogarts. Gelukkig kon men niets bijzonders vinden en gaat het om een aantal kleine beschadigingen door het gebruik van de chemo en door droge ogen. Daar hebben we oogdruppels voor gekregen en we hopen dan ook dat het de komende dagen weer wat beter met Lieke’s ogen zal gaan.

De chemo kon dus gewoon weer door gaan, maar ze wilden alleen eerst met zekerheid zeggen dat dit niet iets anders was. Na zorgvuldig uitzoeken van de arts kwam hij er achter dat het een bijwerking is van de TEMOZOLOMIDE(CHEMO). Het is voor ons wel weer een enorme tegenvaller om Lieke weer zo te zien het spugen, de krampen en het slechte slapen, maar ze is en blijft een enorme vechter. Ondanks dat het nu deze keer zo gaat, gaat ze wel elke morgen weer vrolijk naar school en geniet ze van de leuke dingen en momenten dat het even goed gaat. Dat is wel een prestatie op zich want tja als je geen hap kan eten en je bent zo misselijk dat elk luchtje al vies ruikt en dan toch elke dag vrolijk en opgewekt. Wij hebben er geen woorden voor het is moeilijk en zwaar, maar ja het is een deel van ons gezin geworden. We hebben deze rugzak gekregen en we halen er uit wat er in zit dus elke dag is een mooie dag hoe moeilijk of zwaar ook! Gewoon een MOOIE dag!!!

Heel veel liefs de Ploegjes

P.S. Lieke was weer erg verrast dat er weer post kwam in het ziekenhuis. Bedankt daarvoor!!!!