Hallo allemaal,

Hier even een berichtje over Lieke. Vandaag 16 Januari zijn we weer met een nieuwe kuur gestart, vanmorgen is Lieke eerst nog naar school geweest tot 11:00 uur daarna zijn we naar het AMC gereden. Eerst heeft Lieke de chemopillen ingenomen en vervolgens werd in het AMC de andere chemo via het infuus gegeven.

Lieke vond het weer erg moeilijk om aangeprikt te worden en was dan ook heel gespannen om aangeprikt te worden. We denken zelf dat het komt doordat Lieke niet zoveel spek heeft, haar port-a-cat (onderhuids kastje tussen Lieke’s schouder en oksel) beweegt als je er tegen aan komt en dat vind Lieke erg eng. Om 12:00 uur ging de chemo aan en om 15:00 mochten we lekker naar huis! Ook dit keer valt de kuur wel weer zwaar Lieke moest meerdere keren spugen en dat was wel erg vervelend. Ze vertelde dat ze brandend gevoel in haar buikje had. Als je leeg bent voelt het spugen niet echt prettig en komt het dan ook vanuit haar tenen.

Eenmaal thuis heeft Lieke wel wat gegeten en is op tijd haar bedje ingegaan alleen lukt het inslapen niet echt goed doordat Lieke de laatste weken erg ligt te denken en piekeren. Ook het misselijk zijn helpt er ook niet aan mee! We hopen maar dat ze de rest van de week lekker kan knutselen, dvd-tjes kijken en gewoon kind kan zijn, gelukkig heeft Lieke woensdag vrij van school dus kan ze lekker uitslapen misschien niet zo heel verkeerd.........

Veel liefs de Ploegjes

P.S. We hebben nog een oude bekende gezien en met haar gaat het goed naar omstandigheden. Het is fijn te zien dat deze kinderen het niet allemaal voor niets doen. Deze jongedame weet zelf wel wie we bedoelen. Ze wonen ook niet ver bij ons vandaan. Ze zag er goed uit en Lieke vond het haar ook erg mooi! Ik moest van Lieke nog de lieve groetjes doorgeven!