Beste allemaal,

Hier weer even een berichtje....

We hebben maandag helaas weer een sonde moeten laten plaatsen bij Lieke. Ze was zondag al niet lekker en erg moe, maar heeft wel een leuke dag gehad. ‘s Avonds ging ze echt achteruit. Maandagochtend leek het redelijk goed te gaan, maar helaas was het enige wat ze binnen kreeg een bekertje yoki. We zagen dat ze hard achteruit ging en dat ze te zwak was om te zitten of zelfstandig naar de wc te gaan, laat staan rondlopen in huis.

We hebben toen, tot groot verdriet van Lieke, besloten weer over te gaan op sondevoeding. Tot nu heeft ze het dapper en moedig volgehouden op eigen kracht en was ze de doktoren steeds net voor, maar helaas ging dat nu niet. De sonde is uiteindelijk om 16.00 thuis geplaatst door het VT team. Lieke bleef helaas ook na het inbrengen overgeven en woog met kleding nog maar 16,4 kg...
Rond 18.00 hebben we weer contact met het AMC gehad, omdat ze begon weg te vallen en bijna niet meer reageerde, in overleg met het AMC zijn we naar de eerste hulp in de Geldersche Vallei in Ede gegaan. Hier werd ze onderzocht en werd weer eens bloed afgenomen voor eventuele infecties enz. Rond 22.00 hebben ze de sonde aangesloten op vocht met de nodige toevoeging van medicatie.

Maandag op dinsdag heeft ze een redelijke nacht gehad en ook dinsdag was redelijk, ze praat en reageert nog weinig en ze is nog heel erg moe. Ze slaapt ook veel, maar heeft sinds maandagavond 23.00 niet meer overgegeven! We hopen dat vannacht weer een rustige nacht mag wezen en ze weer aansterkt en dat het woensdag ook zo gaat.

Mocht het anders lopen en sterkt ze niet aan, dan zullen we weer naar het AMC moeten voor verdere stappen. We gaan ervoor dat ze snel weer sterk genoeg is om naar huis te mogen, zodat we weer met z`n allen thuis mogen zijn. Lieke wil er voor blijven vechten en wij gaan er ook voor, al valt het niet altijd mee, maar we blijven moed houden en elke dag is een dag...een mooie dag!

We zullen jullie op de hoogte houden!

Veel liefs van ons 6