Amerika8
Philadelphia22tm26juniTweedekuur055 Philadelphia22tm26juniTweedekuur062

Bericht van Patrick en Nelleke

Hallo allemaal,

Wat is het fijn dat we, ondanks dat we ver weg zijn, zoveel steun krijgen. Het nieuws begint bij ons wat te landen, maar het is net zo moeilijk als toen we vorig jaar net te horen kregen dat Lieke neuroblastoom had. Het is een oneerlijke zware strijd en dat wisten we ook. Bij de eerste uitslagen van alle onderzoeken in het AMC in Amsterdam, werd ons verteld dat het een moeilijke en zware strijd zou worden. Dat is zo gebleken en is het nog steeds. Je wilt nooit te horen krijgen dat je kindje ernstig ziek is..... en als die trein eenmaal rijdt, is het mooi als hij dan eindelijk vaart mindert of zelfs stopt. Wij hoopten dat na de behandeling in Amerika eindelijk een stop zou komen!

Het is dan ook een grote teleurstelling te weten dat het nog wel even duurt voordat wij als gezin uit die trein kunnen stappen. Ook weten wij dat er voorlopig geen rust komt en dat we met een knoop in onze maag rond zullen lopen. Maar we hebben vier prachtige kids en we moeten verder!

De vraag van velen is hoe nu verder............. Dat is nu juist zo moeilijk, we hopen dat Lieke nog lang bij ons mag blijven, elke dag is er een en we moeten er dan ook elke dag een mooie dag van maken, maar dat is niet makkelijk. Het is fijn dat we de tijd hier samen hebben en dat we dit samen als gezin kunnen doen, gelukkig hebben we nu tijd voor elkaar.

We hopen woensdag een aantal antwoorden op onze vragen te krijgen en alles nog eens even op een rijtje te krijgen, het is jammer en moeilijk dat het zo snel weer terug is....... we weten dat het moeilijker te behandelen is. Voor ons is het belangrijkste dat Lieke geen pijn mag krijgen hoe dan ook! Omdat de twee nieuwe plekken in de ruggenwervel net boven de heupen zitten, weten wij dat dat druk kan geven en het zou vreselijk zijn als daar pijn bij zou komen.

Lieke gaat hoe dan ook een heel ander traject in en zal weer chemo krijgen om de celgroei af te remmen of dat hier of in Nederland gaat gebeuren, weten we nu nog niet, dat horen we woensdag. Wel zal er snel actie moeten komen, omdat het een hele agressieve en snelgroeiende kinderkanker is, zullen er snelle keuzes gemaakt moeten worden.

Het is zwaar maar we hebben elkaar! Lieke is boos en verdrietig dat de foute cellen weer terug zijn, maar stelde ook heel nuchter:" ach mam het komt wel goed hoor". Ja wat zeg je dan als mama, daar heb je toch werkelijk geen antwoord meer op. Wij moeten onze schouders rechten en met opgeheven hoofd de beslissingen maken. We helpen Lieke niet door te treuren, maar door er voor haar te zijn en het mooiste er uit te halen.