Philadelphia22tm26juniTweedekuur045
Philadelphia22tm26juniTweedekuur055 Philadelphia22tm26juniTweedekuur062

Vrijdag 24 juni

We zijn alweer een dag verder en Lieke doet het nog steeds redelijk goed, ze voelt zich niet zo goed omdat sinds vannacht de koorts is opgelopen tot 40 gr. Overdag is het wisselend van 37,9 tot 39,5 en soms wel binnen een uur, dus ze voelt zich echt niet lekker. Wij moeten het eigenlijk vergelijken met een zware griep.

De morfine doet haar weer geen goed, we zijn nu op een dosis van 0,3 beland en nog is Lieke daar erg beroerd van en voelt zich er niet comfortabel bij. Ze heeft hoofdpijn en alles is haar teveel, eten doet ze niet, maar drinken gaat wel. Maar goed, we zijn alweer op de helft van het tweede deel en we mogen betreft de pijn echt niet klagen!!! De oncoloog zei ook dat dit wel zeldzaam was en het nog niet zo vaak gebeurd is dat kinderen geen pijn hadden.

Onze kanjer doet het dus weer echt op haar manier. De koorts is dan wel vervelend voor Lieke, maar verder valt het gelukkig 100% mee. Wel gaan we met de dokters kijken of er een andere manier is om de morfine te geven of zelfs een ander medicijn te gaan gebruiken. Dit gaan we morgen bekijken en overleggen, zodra de morfine op 0,2 wordt gezet als Lieke dan toch weer pijn krijgt, gaan ze over op een ander medicijn tegen de pijn.

We willen nogmaals iedereen hartelijk danken voor het medeleven, de mooie kaarten, tekeningen en cadeautjes het is erg prettig dat er nog steeds aan ons word gedacht, voor ons wordt gebeden en kaarsjes worden gebrand, terwijl wij 10.000 km verderop zitten

Zaterdag 25 juni

Vandaag nog weer een moeilijke dag voor Lieke, de morfine is verder naar beneden gezet en staat nu op 0,2. Omdat ze nog steeds geen pijn heeft, zijn de bijwerkingen helaas nog hetzelfde, misselijk, duizelig, dubbel zien enz enz. Vervelend genoeg maar ja, het hoort erbij en ze heeft geen pijn en dat is erg fijn om te weten!

Als de morfine uitgaat, komt onze eigen lieve Lieke weer boven en voelt zich weer beter. Maar zodra morgenochtend de morfine aan gaat begint ze weer van voren af aan. Nu is het lekker om te weten dat morgen de antibody,s (ch 14-18 genaamd) klaar zijn om ongeveer 9 uur ‘s avonds en dat dan de morfine ook gelijk uitgezet wordt.

De koorts houdt jammer genoeg nog steeds aan en loopt met pieken op tot 40,5 gr, maar daar doen ze niet zoveel aan. Er wordt een kweek genomen en klaar, ze zeggen dan; geen bericht is goed bericht. We hopen wel dat dat morgen ook langzaam zal afnemen en dat we maandag naar huis kunnen. Lieke rekent daar wel op maar beloven kunnen we het natuurlijk niet, omdat we niet weten wat de koorts zal doen.

Groeten uit het CHOP in Philadelphia