Philadelphiamei2011029
Philadelphiamei2011030 mei2011002

Verslag eerste kuurdag

Wat een heftig dagje zeg!

Vanmorgen was Lieke heel vroeg op. Ze kon niet slapen. Ze was moe van het wachten de dag ervoor. we hebben lekker geknuffeld en gewacht tot ze gingen beginnen.

Lieke heeft ook een extra infuus voor de morfine gekregen. Daar moesten we lang op wachten omdat het juiste licht in haar kamer het niet deed. Toen die eenmaal zat kon alles beginnen... eerst een shot morfine, toen de medicijnen tegen eventuele allergische reacties, daarna de neupogen in haar been en tenslotte werden de antibody's aangesloten. grrrrr een spannend moment omdat je na een paar minuten al een reactie kon zien.

Gelukkig had Lieke daar geen last van, maar wel toen we op de helft waren. Zo’n vijf uur later kreeg ze last van pijn in haar rug. Haar zwakke plek.

De morfine kunnen we zelf ophogen en daarna werd het snel anders. De pijn zwakte af en ze kon weer wat babbelen. Omdat de morfine meerdere keren iets opgehoogd was, leek het of ze niet normaal kon praten. Ze leek wel dronken, zeiden de zusters. Omdat ze dubbel zag en ijlde hebben ze gelijk de morfine weer naar beneden gezet. Dat ging heel goed. Nog een uurtje later weer gehalveerd, omdat het goed ging en de pijn score 1 (op een schaal van 1 tot 10) was.

Het was een heftig dagje met weer heel veel nieuwe dingen. We wisten dan ook niet dat de antibody's ervoor zorgen dat de kids niet hoeven te plassen. Lieke heeft dus nu al 10 uur niet geplast en daar krijgt ze een vochtafdrijver voor, zodat ze vanzelf weer gaat...

Ze heeft een bijwerking op de antibody's en dat was net als het andere Nederlandse meisje; enorm kuchen heel erg en lang. Daar hebben ze een medicijn voor dat helpt en dat was het belangrijkste...en gelukkig werd het met het kwartier ook echt beter zodat de vermoeide Lieke dan ook weer rustig kon gaan liggen zonder te hoesten.

We hopen op een rustige nacht!!!!! en er dan fris weer tegen aan voor de tweede kuurdag!!!!!

Veel liefs Lieke en familie