Philadelphiamei2011029
Philadelphiamei2011030 mei2011002

Mailbericht uit Amerika 18-05

Vandaag is Lieke opgenomen voor haar eerste kuur. We moesten ons om half drie melden, voor de afspraak om 15.00. Eerst krijgen we standaard de onderzoeken van koorts,gewicht,lengte enz....Lieke had weer super haar best gedaan en dat bleek ook wel...19 Kg en 124.7 cm!!!!!! Aangekomen en gegroeid. Gelukkig ook geen koorts en dus weer in de wacht voor aanprikken van de "port" en het gesprek met de arts en de controle voor de longontsteking info over de behandeling en de te verwachten pijnen en bijverschijnselen enz.

Na controles van haar buik, en longen bleek er nog een kleine kraak in te zitten. Echter zo klein dat de tweede arts het heel licht nog maar kon horen en we dus morgen gewoon met de behandeling mogen starten!!  Later ook nog Dokter Merit gesproken.."de Arts" op neuroblastoomgebied !!  Ook vertelden de artsen dat ze meerder keren per dag mailcontact hebben met Amsterdam...Zowel in Amsterdam als in Amerika heeft Lieke hoge prioriteit.

Echter was er wel een klein probleem; het was druk en er was nog geen kamer vrij!! Kon wel even duren voor we aan de beurt waren, kon wel tegen 19.00 worden!! Dus weer in de wacht en wij met Lieke maar wat geknutseld en spelletjes gedaan en ondertussen in het restaurant wat gegeten.

Eindelijk om 21.30 was er een kamer vrij en schoon!!! Lieke was dan ook enorm moe en wilde slapen, morgen start de behandeling en zal ook, voordat de medicatie in gaat lopen, de morfine toegediend worden om de enorme zenuwpijnen te proberen te onderdrukken. Ook zal morgen een kwestie van aftasten zijn welke dosering de pomp met morfine in gesteld zal moeten worden en hoe Lieke op alles gaat reageren!

We houden jullie op de hoogte!!

Veel liefs en groeten van ons uit Avondale.