Amerika8
Philadelphia22tm26juniTweedekuur055 Philadelphia22tm26juniTweedekuur062

Maandag 15 augustus

Hallo allemaal,

Het is een rare dag, vandaag start de nieuwe chemo. Lieke mag niet eten en drinken en weet niet hoe ze zich moet gedragen, ze is huilerig en ge´rriteerd. Ze is nerveus omdat ze niet weet hoe ze zich zal voelen of ze misselijk wordt moet spugen en of ze last krijgt van diarree, dat laatste vindt Lieke het meest erg!

Om 8:30 uur zijn we naar het CHOP gereden zonder file en drukte. Om 9:30 uur kon Lieke zich melden bij de zusters die haar bloeddruk, tempratuur, lengte en gewicht checken. Daarna moeten we weer wachten in de speelkamer en vermaakt ze zich prima. Rond 10:00 uur wordt Lieke’s port aangeprikt en bloed afgenomen bij zuster Maggie en dan weer terug naar de speelkamer. Om 10:30 uur heeft dokter Daeyel tijd voor Lieke. Na onderzoeken en de medische check-up mogen we weer wachten tot we in de dagbehandeling worden ontvangen. Inmiddels is het 11:00 uur en Lieke heeft vreselijk veel honger en wordt behoorlijk ge´rriteerd (geef haar eens ongelijk, 9:30 uur zou de chemo starten) ik ga maar eens even horen of Lieke’s chemo vandaag nog komt of dat we tot morgen moeten wachten. Gelukkig vat de zuster het goed op en geeft antwoord dat we kunnen gaan en morgen verder mogen hahahaha! (even een grapje tussen door en we moeten beide vreselijk lachen!!!) dan vertelt ze dat de chemo op dat moment gehaald wordt bij de apotheek en dat het niet lang meer ging duren. Om 12:30 uur komt de zuster die een lange wandeling heeft gemaakt naar de apotheek dan eindelijk de chemo brengen en kan Lieke eindelijk starten.

Lieke vermaakte zich ondertussen prima met de pedagoog Megan die met Lieke een kanjerketting is gestart, dat wilde Lieke zelf omdat dit weer een hele nieuwe start is! Om 14:30 uur zat de chemo en het naspoelen erop en mochten we lekker gaan.

Lieke voelde zich op dat moment prima ze heeft ondermeer een donut, een plak cake en een zakje chips gegeten dus de honger had ze heerlijk weg gewerkt. Het blijft een dubbel gevoel om je kind aan de chemo te hebben. Een vriendin in Nederland zei vorig jaar joh als je een maal zover bent, ben je zo blij dat de chemo aangaat en valt er een last van je schouders ook al weet je dat het voor je kindje zwaar word. Nu bijna een jaar later, moeten we weer starten met chemo en zijn we zo blij dat er wat gebeurt, maar het voelt zo verkeerd.

We hadden Lieke verteld dat we na terugkeer uit Amerika waarschijnlijk alleen nog naar het AMC moesten voor controle en geen chemo als alles goed was. Helaas is daar nu niks van waar en voelt het heel erg fout dat we dat haar gezegd hebben. Gelukkig blijft ze daar nog wel een kind in, want ze pakt het heel goed op, ze is boos op haar lijf en niet op ons..........!

De pedagoog doet haar best om Lieke goed op te vangen en ook wij worden door de verpleging goed in de gaten gehouden. Als je ook maar even wegloopt komt er even iemand kijken of het goed met je gaat. Gelukkig hebben we afgelopen week vrienden over gehad, het was wel erg prettig om je mening verdriet en frustraties eens met iemand anders te kunnen delen! Het is en blijft een oneerlijke strijd, maar we vechten er voor en er staan zoveel mensen om ons heen dat geeft ons kracht en moed!

Net als wij willen de kinderen erg graag terug naar Barneveld. Naniek mist haar vriendinnetjes Floortje en Lotte en Lieke staat te trappelen om weer samen met Vera naar school te gaan. We hebben besloten om gelijk na de tweede kuur terug te vliegen. We gaan dus nu alle voorbereidingen treffen en komen in september weer lekker terug in Barneveld!!