Philadelphiamei2011034
JoycePhiladelphiaMei2011130 mei2011003

Brief uit Amerika 10 mei 2011

Tjee wat kan je je eigen plekje missen zeg! Gewoon een boterham met hagelslag of zoals Lieke elke dag vraagt mag ik een broodje kaas?
Nee wennen doet dit niet. Lieke mist vooral haar thuis en haar vertrouwde vriendinnetjes en haar eigen familie, de kids kunnen wel bij komen van al die stres van afgelopen maanden, maar voor hoe lang dat weten we niet. Ze zijn hier nog voorzichtiger dan in het amc. Lieke heeft afgelopen vrijdag een scan gehad daar hadden de artsen iets........
opgezien, wat wisten ze niet precies, ze dachten aan een longontsteking????? Haar lab uitslagen waren goed geen infectiewaarden, maar toch een antibiotica voor
wel tien dagen dus een behoorlijke kuur......nou afwachten dus! De kuur begint in elk geval niet voor 18 mei nu, we zijn dus al een weekje uitgelopen.

Verder hebben we deze week kennis gemaakt met mensen in het ziekenhuis ook uit Nederland volgens mij zijn dat toevaltreffers dat je elkaar tegen komt,
ieder is natuurlijk net als in Nederland bezig met zijn/haar eigen gezin en kind en probeert weer te overleven en je hoofd in deze stress er weer bij te houden...
dat valt niet mee, want het is in een andere taal. Aanstaande woensdag horen we alle uitslagen voor zover bekend; dat zou dan zijn van bloeduitslagen,bot-scan,
echo van het hard, pat-scan, mibg-scan, ct-scan en haar beenmergpunctie ook deze punctie is verdeeld in meerdere testen en ook deze verschillen in tijd, maar de eerste uitslagen
krijgen we woensdag te horen ook de planning hoe en wat krijgen we woensdag.

Verder hebben we de verjaardag van Naniek gewoon gevierd, maar anders dan anders was het zeker. Vooral voor dat kleine mensje die niet begreep
dat er geen bezoek kwam, dat vond ze erg jammer.........Lieke is dan toch wat ouder en begrijpt dat toch net wel weer. Naniek wilde dan ook wel graag naar de winkels
met haar verjaardag!!!!! Ook wilde de jarige pizza eten en dat hebben we gekocht en heerlijk gegeten thuis aan de Tinkerbel tafel!!!!
We zijn wel al aardig de weg aan het verkennen zodat we wat beter alles kunnen vinden in de omgeving,de eerste duizend mijl zitten er dan ook al op
door alle ziekenhuis bezoeken en boodschappen doen. Afgelopen weekend zijn we ook nog bij onze familie op bezoek geweest en hebben we heerlijk in de tuin
gegeten en dat was natuurlijk een echte Amerikaanse BBQ en dat vonden de kids geweldig.

Naniek wil iedereen bedanken voor de mooie e-cards  mailtjes en post dat maakte haar verjaardag net even iets echter!!!!!!
Ook wij vinden al die mail en post al weer erg leuk dat doet ons goed!!!!!!!!!!

Bedankt

Veel liefs, Patrick, Nelleke en de kids. xxx-jes